Tuesday, January 19, 2010

Ce ar mai trebui sa stii:


Franturi dintr-un interviu:

Q2. Ati vorbit mai devreme ca va pretreceati/petreceti timpul liber impreuna cu prieteni, colegii de serviciu/facultate. Vorbiti-mi despre relatiile cu prietenii, despre incredere, cooperare, sprijin reciproc, despre sentimente de tanar adult. Ati avut parte de toate acestea in perioada cat a-ti fost tanar?/(pentru tineri de azi): Am mai putea sa vorbim de aceste valori in zilele noastre?

Imi place sa ma aflu in compania cunostintelor/prietenilor mei pentru ca ei reprezinta intr-un fel familia mea din afara orasului meu natal. Obisnuiesc sa ies in grupuri mici pentru a putea avea contact direct si substantial cu fiecare persoana. Ma simt mult mai bine cu 3-4 persoane decat cu un grup mai mare. In copilarie ma consideram naiva, acum cred doar ca acord incredere si nu sunt suspicioasa fata de persoanele din jurul meu insa asta nu inseamna ca uneori nu sunt egocentrista, in functie de starea pe care o am, pot refuza la fel de bine cum pot accepta sa-mi ajut prietenii. De aceea inteleg si nu ma deranjeaza daca uneori nu mi se indeplinesc unele dorinte sau cerinte din partea lor. Sunt o persoana impulsiva cu constiinta nevoii de control, m-am auto-educat pe perioada tinerietii sa fiu de la negativista – optimista, trista – vesela, introvetrita – extravertita, pentru ca am vazut ca astfel pot obtine mult mai multe de la viata mea de tanar . Sunt foarte multumita cand spun ca detin o gama vasta de sentimente si valori in tot ceea ce inseamna viata mea, consider ca am avut si am o viata plina de evenimente si invataminte

Q6. Se spune ca fiecare persoana este unica in felul sau, ati putea sa-mi spuneti cat de multumit erati/sunteti de propria dvs. viata de tanar. Ce insemna/inseamna pentru dvs. sa fiti fericit?

Privind in trecut si in prezent pot spune ca in ultimii ani ( 3-4) am fost si sunt o persoana multumita si chiar fericita. Desigur sunt momente pe care le pot caracteriza ca stresante sau triste insa astea imi ofera contrastul pentru cele placute si memorabile. A fi fericita inseamna in primul rand a vrea sa fii fericit, intr-o perioada aveam astfel de sentimente doar privind o ramura de copac inghetata, inmugurita, inflorita si uscata. Sun fericita cand ajut pe cineva, oricine, sunt fericita cand sunt ajutata, cand sunt aprecitata si apreciez, cred ca sunt fericita cand traiesc, orice, doar sa fiu prezenta, sa “fiu acolo”.

Acesta este joculetul pe care il facem de 2-3 ani in facultatile umaniste, sociale etc. Interviuri, teste, chestionare, uneori masluite, alteori respectam deontologia dar nu ne ies rezultatele cum trebuie. Ce pot spune acum e ca mi-a placut, ma bucur ca aproape am terminat o facultate care m-a ajutat si din care am invatat sa observ, analizez si actionez in consecinta.



No comments:

Post a Comment